onsdag den 7. september 2011

Djævlehue og sokker

I går strikkede jeg babysokkerne færdig og jeg fik sat stropper på djævlehuen.
Mønstret til djævlehuen er fra Farmorfabrikken og mønstret til sokkerne er fra Garnstudio. Garnet er STADIG Duo merino/silk (det nøgle er uendeligt).

Da jeg havde strikket 4 cm af huen måtte jeg pille det hele op og starte forfra fordi jeg åbenbart ikke kunne finde ud af at læse det ellers enkle og velforklarede mønster (så kan jeg lære ikke at starte et nyt strikketøj samtidig med at jeg ser uhyggelig tv serie!). I 2. omgang gik det uproblematisk. Jeg lavede udtagningerne som hulmønster. Jeg overvejer at strikke en til, som kunne være stribet.

Nu er det jo de første sokker, jeg har strikket, men jeg synes nok, de er noget store til sådan en lille bebs. Er der nogen, der har et (simpelt) mønster på strikkede sokker i størrelse nyfødt? Dem her kan han formentlig passe når han er 6 måneder...

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine, fine ting du laver. Lækker blog :)
    Jeg får mine etiketter fra scannex.dk
    Det er vist der de fleste får etiketter fra. Ellers er der vist noget med Ikast også, men er fint tilfredse med mine :)

    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Ok, tak for det - og tak for komplimenterne! :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...