søndag den 5. februar 2012

Dåbskage

I dag blev barnet døbt, og det krævede selvfølgelig en kage. Hårdt presset af forlovede gik jeg med til, at det skulle være noget lidt mere enkelt og at jeg ikke skulle bruge flere dage på det. Og jeg troede også selv på det.
Lige indtil jeg havde brugt det meste af en dag på at modellere snemænd, en halv dag på at lave selve kagen og så en halv dag på at klaske det hele sammen og pynte med frosting. Jeg bliver tilsyneladende ved med at glemme, at baby kræver temmeligt meget opmærksomhed, så der er ikke 12 timer til selvvalgte aktiviteter i løbet af en dag.
Der er måske 3 x ½ time.

Men det blev en god kage og mere vigtigt, en dejlig dag med masser af skønne mennesker i vores lille lejlighed og fantastiske gaver til den lille mand.


 En lille ekstra dåbskage til min veninde, som er sengeliggende og derfor ikke kunne komme. Den lille and fik jeg inspiration til her
Man kan skimte et blåt skærebræt fra Ikea, som jeg klippede ud i størrelse efter den lille kage så vi kunne skære den først.
Kakaobunde med hindbærmousse og frosting a la red velvet. Jeg har tilføjet noget citronsaft til frostingen, som er ekstremt sød. Vanille + citron + cream cheese = smagen af koldskål. Ikke dårligt, skal jeg hilse at sige! Og så lavede jeg hindbærmoussen lidt mindre sød end jeg plejer, så det kom til at passe fint. Og snemændene var et stort hit hos ungerne! :)

Der var kage nok til 23 voksne og 2 børn.

2 kommentarer:

  1. Jeg fik slet ikke rost kagen ude hos jer (til dig i hvert fald), men så er det jo godt, jeg kan gøre det her. Den smagte SÅ godt og var perfekt afstemt smagsmæssigt, så det ikke blev for sødt. Mums! Og tak for en rigtig god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Og selv tak, det var hyggeligt - jeg håber, vi kan nå at ses inden lille ny kommer til verden!

      Slet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...