søndag den 12. februar 2012

Patchwork bold

Jeg overvejer at gå i gang med et større patchworkprojekt, og som test for om jeg overhovedet gad lave håndsyet patchwork har jeg lavet en lille bold til barnet.

Jeg har brugt div. stofrester og noget "rigtigt" patchworkstof, min mor har haft med til mig fra Canada. Jeg har også syet bånd med forskellige teksturer (grundigt!!) fast, så barnet har noget at holde i og bide i.


Den blev straks taget i brug. Og er nu allerede savlet så meget til, at jeg er glad for, at jeg fyldte den med vaskbart bamsevat og ikke kom nogen klokke i.

Jeg fandt femkanterne på nettet og klippede de 12 felter ud af bagsiden af et dameblad i mangel af rigtigt karton og det fungerede, men var rigeligt glat.

Det tog kun en enkelt aften at lave, så det var til at overskue. Nu må vi se, om det bliver til noget med det større projekt.

4 kommentarer:

  1. God idé med bold som 'sanseklud'! Den ser ud til at være et hit.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor er den fin! Her er endnu et nyt kursus, som jeg vil gerne på i Pensionistklubben :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den behøver du ikke et kursus for at lave! Jeg kan evt lave en DIY - jeg har planer om at fabrikere en mere som barselsgave.

      Slet

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...