onsdag den 24. april 2013

Sashiko

Via den også meget fine feelingstitchy er jeg faldet over Saké Puppets, en blog lavet af en engelsk (?) kvinde, som lever i Japan.

Hun sælger bl.a. DYI kits til Sashiko, som åbenbart er en form for traditionel, japansk broderi.
www.sakepuppets.com


Dét synes jeg er SÅ flot! Her er en rigtig god og pædagogisk DIY til teknikken.

Jeg har billedgooglet det lidt, og der er selvfølgelig tonsvis af mønstre og eksempler derude, se fx her:






Mange af mønstrene ligner patchwork og quiltning rigtig meget. Jeg tror faktisk, min Pfaff maskine kan brodere/quilte det, men der ville også være noget nærmest meditativt ved at lave det i hånden.

Jeg tænker, at det kunne være rigtig fint på en sofapude?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar, loves it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...